priligy tablets buy priligy online dapoxetine purchase priligy pills dapoxetine tablets dapoxetine 60mg buy dapoxetine priligy online priligy 30mg priligy 30 mg dapoxetine 30mg dapoxetine priligy priligy 60 mg where can i buy dapoxetine dapoxetine dosage dapoxetine online priligy online pharmacy priligy uk buy dapoxetine online priligy dosage generic priligy priligy results buy priligy tablets dapoxetine price dapoxetine online pharmacy priligy dapoxetine buy where can i buy priligy dapoxetine pills where to buy priligy dapoxetine 30 priligy prescription buy dapoxetine 60mg priligy medicine dapoxetine online purchase priligy price buy priligy dapoxetine online priligy dapoxetine 30mg order priligy online where to buy dapoxetine priligy 30mg tablets dapoxetine uk where can i get priligy dapoxetine generic priligy effectiveness priligy 60 mg tablets dapoxetine 60 mg online priligy without prescription order priligy dapoxetine tablets 60 mg dapoxetine prescription where to get dapoxetine priligy dapoxetine 60mg dapoxetine drug viagra with dapoxetine dapoxetine 30 mg tablet priligy 60 mg price priligy pharmacy dapoxetine for sale priligy tabletes dapoxetine sildenafil where to get priligy priligy tablets uk dapoxetine effects order dapoxetine does priligy work dapoxetine order online dapoxetine alternative dapoxetine tablets price where to buy dapoxetine online cialis with dapoxetine dapoxetine tablets 30 mg dapoxetine tablets online sildenafil and dapoxetine priligy and viagra priligy drug priligy 30mg price priligy for sale priligy tab 30mg tadalafil dapoxetine dapoxetin bestellen premature ejeculation tablets priligy 60mg dapoxetine and sildenafil tablets priligy cost dapoxetine and sildenafil dapoxetine poxet 60 buy priligy cheap dapoxetine 30mg buy online priligy dapoxetina dapoxetine combination dapoxetine 90mg priligy 60 dapoxetine and viagra dapoxetin 60mg priligy pills for sale dapoxetine best price cheap priligy cialis and dapoxetine tadalafil and dapoxetine how to use dapoxetine priligy canada viagra and priligy dapoxetine usa cialis dapoxetine priligy and cialis together viagra dapoxetine dapoxetine pills for sale priligy and viagra combination generic priligy online priligy in usa sildenafil with dapoxetine cialis with dapoxetine review stop premature ejeculation priligy viagra dapoxetine and viagra together buy dapoxetine cheap priligy review uk buy generic priligy online how long does priligy last cialis last longer dapoxetine canada what is priligy priligy tablets review can you take priligy with viagra cialis plus dapoxetine dapoxetine and cialis together sildenafil dapoxetine combination priligy and viagra together dapoxetine and cialis tadalafil with dapoxetine online cialis priligy what is dapoxetine buy cheap priligy online can i take priligy with viagra generic dapoxetine online sildenafil dapoxetine tablets sildenafil and dapoxetine combination how to take priligy cialis and priligy together does dapoxetine work how to use dapoxetine tablets tadalafil dapoxetine combination dapoxetine 60 priligy combined with cialis tadalafil dapoxetine tablets cheap dapoxetine how to use dapoxetine and sildenafil tablets viagra priligy priligy usa do you need a prescription for priligy dapoxetine sildenafil combination priligy how long does it last what is dapoxetine and sildenafil tablets priligy cheap tadalafil and dapoxetine tablets sildenafil plus dapoxetine dapoxy 60 can priligy be taken with cialis dapoxetine and tadalafil dapoxetina 30mg dapoxetine for sale online dapoxetine vs viagra dapoxy 60 mg priligy 30 mg or 60 mg priligy cialis together priligy canada pharmacy sildenafil with 30mg of dapoxetine dapoxetin tablete can you take dapoxetine with viagra dapoxetine with sildenafil dapoxetine tadalafil combination dapoxetine and sildenafil tablets dosage dapoxetine and sildenafil combination tadalafil plus dapoxetine how to get priligy dapoxetine half life dapoxetine canadian pharmacy how long does priligy last for priligy dose priligy original dapoxetine sildenafil tablets ever long tablet benefits dapoxetin priligy last longer deutsch everlong dapoxetine original priligy online priligy buy online canada dapoxetine plus sildenafil sildenafil dapoxetine dosage does dapoxetine really work dapoxetine and sildenafil tab priligy canada where to buy priligy 30 mg 3 tablet priligy in canada priligy united states dapoxetine and sildenafil tablet O «πράσινος πυλώνας» της Γέφυρας
A-
 A 
A+
Open login

O «πράσινος πυλώνας» της Γέφυρας

gefyraΤην πρώτη επιστημονική ανάλυση, των περιβαλλοντικών επιπτώσεων από την λειτουργία της Γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου, πραγματοποίησε το ΤΕΙ Πατρών.
Την μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, ζήτησε η ίδια η εταιρεία Γέφυρα Α.Ε. από το ΤΕΙ Πατρών και την ανάλυση της μελέτης που εκπονήθηκε και δημοσιεύει σήμερα ο «Σ.Ε.», επεξεργάσθηκαν ο Επιστημονικός Συνεργάτης Δρ. Διονύσιος Παναγιωτάρας και ο Καθ. Σωκράτης Καπλάνης, Πρόεδρος του ΤΕΙ Πάτρας.

Στόχοι της έρευνας ήταν η εκτίμηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων στην περιοχή από την λειτουργία της γέφυρας Ζεύξις Ρίου-Αντιρρίου και συγκεκριμένα η ανάλυση των επιπτώσεων στα χερσαία φυσικά οικοσυστήματα και στο κλίμα της περιοχής, τα ρυπαντικά φορτία στην ατμόσφαιρα, οι πηγές απορριμμάτων στην περιοχή ανάπτυξης του έργου, η εκτίμηση για την κίνηση των νερών και των επιφανειακών ιζημάτων του πυθμένα, η εκτίμηση των ρυπαντικών φορτίων και των δεικτών περιβαλλοντικής επιβάρυνσης των ιζημάτων του πυθμένα, οι επιπτώσεις του έργου στο κοινωνικοοικονομικό περιβάλλον της ευρύτερης περιοχής ανάπτυξης του, οι επιπτώσεις στην κίνηση των ρευμάτων αέρα και η ενσωμάτωση φωτοβολτάϊκών (PV) διατάξεων κατά μήκος της Γέφυρας με καινοτομικό σχεδιασμό και διάταξη.

Από την ανάλυση των περιβαλλοντικών παραγόντων, την επεξεργασία των δεδομένων και της περαιτέρω διερεύνησης προέκυψε ότι:

• Η λειτουργία της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου δεν έχει προκαλέσει μεταβολή στην χλωρίδα στον ορεινό όγκο και στις πεδινές εκτάσεις της περιοχής ανάπτυξης του έργου.

• Η λειτουργία του έργου της γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου δεν έχει μεταβάλλει το φάσμα της θερμοκρασίας περιβάλλοντος στην περιοχή ανάπτυξης του έργου. Οι όποιες μεταβολές ακολουθούν τη γενική βραδεία τάση αύξησης της θερμοκρασίας περιβάλλοντος που είναι και παγκόσμιο φαινόμενο.

• Η μέση μηνιαία ταχύτητα ανέμων κυμαίνεται από 6,97 έως 3,57 m/s με τους μήνες Ιανουάριο και Φεβρουάριο να εμφανίζουν τις υψηλότερες τιμές. Ωστόσο η μετακίνηση του φάσματος της ταχύτητας προς μικρότερες τιμές είναι φαινόμενο διαχρονικό και δεν οφείλεται στη Γέφυρα.

• Τα ευρήματα της παρούσας μελέτης δείχνουν πως μεταξύ της πλήρους λειτουργίας των F/Bs το έτος 2003 και της πλήρους λειτουργίας της γέφυρας το έτος 2007 υπάρχει, σύμφωνα με τους υπολογισμούς, μία σημαντική μείωση όσον αφορά την ποσότητα των εκπεμπόμενων ρύπων.

• Μειώθηκε η ποσότητα των απορριμμάτων που αποδίδεται στον μικρότερο αριθμό επιβατών που διακινούνται από τα F/Bs στην πορθμειακή γραμμή Ρίου - Αντιρρίου λόγω της λειτουργίας της γέφυρας.

• Έχει μεταβληθεί, σε ορισμένο βαθμό λόγω Γέφυρας, η διεύθυνση των θαλάσσιων ρευμάτων της περιοχής με αποτέλεσμα την αναδιάταξη του επιφανειακού στρώματος των ιζημάτων του πυθμένα κυρίως στις βάσεις στήριξης του έργου.

• Ο ακριβής προσδιορισμός της διεύθυνσης των θαλάσσιων ρευμάτων καθώς και η κατανομή των επιφανειακών ιζημάτων του πυθμένα, απαιτεί την εγκατάσταση στην θαλάσσια περιοχή ρευματογράφων, καθώς και άλλο πρόσθετο ερευνητικό εξοπλισμό.

• Λόγω της αλλαγής στην διεύθυνση των θαλάσσιων ρευμάτων και της αλλαγής στην κατανομή των επιφανειακών ιζημάτων του πυθμένα στην περιοχή ανάπτυξης του έργου, θα πρέπει επιπρόσθετα να μελετηθεί η επίδραση στους ιχθυοπληθυσμούς καθώς και στην βενθική πανίδα της περιοχής.

• Οι πυλώνες στήριξης της Γέφυρας, έχουν τοπικά δημιουργήσει ένα νέο περιβάλλον στην θαλάσσια περιοχή ανάπτυξης του έργου, που συμβάλλει στην ανάπτυξη ενός νέου θαλάσσιου οικοσυστήματος. Ωστόσο, σε μικρή χρονική κλίμακα η διαταραχή ισορροπίας λόγω της πέδησης των Πυλώνων πιθανολογείται ότι προκάλεσε μετανάστευση αλιευτικού πληθυσμού.

• Η λειτουργία της γέφυρας δεν προκύπτει να επηρεάζει τον ρυθμό εισροής γεω-υλικών στην θαλάσσια περιοχή ανάπτυξης του έργου και δεν υπάρχει καμία επίδραση στις πηγές εισόδου τέτοιων υλικών στην υπό μελέτη περιοχή. Τα ιζήματα αποτελούνται σχεδόν αποκλειστικά από πηλό και άργιλο (< 63 μιη). Το ποσοστό της άμμου κυμαίνεται μεταξύ 0.41 - 0.66 %. Επικρατέστερο κοκκομετρικό μέγεθος είναι η άργιλος (<2 μιη) με ποσοστά μεταξύ 63.7-55-4 %»με τάση μείωσης με το βάθος.

• Ο δείκτης περιβαλλοντικής επιβάρυνσης Igeo είναι αρνητικός, επομένως η περιοχή είναι μη επιβαρυμένη από τα υπό εξέταση μέταλλα (Ag, As, Ba, Cd, Co, Cr, Cu, Mn, Mo, Ni, Pb, U, V, Zn).

• Η ευεργετική επίδραση του έργου Ζεύξη ΡΑ μπορεί να τονισθεί ακόμη περισσότερο με την ενσωμάτωση Φ/Β διατάξεων κατά μήκος της Γέφυρας για παραγωγή Ηλεκτρικής Ενέργειας προς κάλυψη των φορτίων φωτισμού της και λειτουργίας των μονάδων της.

Σημαντική μείωση ρύπων

Όπως προαναφέρθηκε, μεταξύ της πλήρους λειτουργίας των F/Bs το έτος 2003 και της πλήρους λειτουργίας της γέφυρας το έτος 2007 υπάρχει, μία σημαντική μείωση όσον αφορά την ποσότητα των εκπεμπόμενων ρύπων.

Οι κυριότεροι αέριοι ρυπαντές που προέρχονται από τα καύσιμα των F/B είναι το διοξείδιο του θείου, (SO2), που παράγεται από την οξείδωση του θείου το οποίο βρίσκεται στα καύσιμα, τo μονοξείδιο του άνθρακα (CO), οι πτητικοί υδρογονάνθρακες (CxHy), το θείο (S), τα αιωρούμενα σωματίδια, τα οξείδια του αζώτου σχηματίζονται κυρίως από το άζωτο και το οξυγόνο του αέρα που εισέρχεται στο θάλαμο καύσεως.

Χρησιμοποιώντας μία τυπική σύσταση καυσαερίων για βενζινοκινητήρα εσωτερικής καύσης, υπολογίστηκε παράλληλα η ποσότητα ανά ρύπο για τον αριθμό των 4.800.000 αυτοκινήτων που διέσχισαν την γέφυρα το έτος 2007.

Συγκρίνοντας τις τιμές των εκπεμπόμενων ρυπαντών κατά την πλήρη λειτουργία των F/B το έτος 2003 και της Γέφυρας το έτος 2007, διαπιστώθηκε μία σημαντική μείωση των ποσοτήτων των ρύπων ανά μεταφορικό μέσο (F/Bs – οχήματα).

Μία πιο λεπτομερής ανάλυση είναι δυνατόν να γίνει εάν στις ποσότητες των εκπεμπόμενων ρυπαντών των F/B το έτος 2003, προστεθούν και οι τιμές των εκπεμπόμενων ρύπων των οχημάτων που μεταφέρθηκαν μέσω των F/B, για τα μέτρα που διένυσαν κατά τους ελιγμούς για την φόρτωση και εκφόρτωση από τα F/Bs. Υποθέτοντας, ότι ένα όχημα χρησιμοποιώντας 1η-2η ταχύτητα και οπίσθεν έπρεπε να διανύσει 100-150 m κατά μέσο όρο και ότι η εκπομπή καυσαερίων αντιστοιχεί σε απόσταση 1 km που διανύει το ίδιο όχημα κινούμενο με 4η ταχύτητα, οι επιστήμονες κατέληξαν σε μια εκτίμηση των πρόσθετων ρύπων που θα πρέπει να προσαυξήσουν αυτούς που εκπέμπουν τα F/B.

Έτσι, το άθροισμα των εκπεμπόμενων ρύπων από τα F/B και των αυτοκινήτων που εισέρχονταν στα F/B το 2003, είναι μεγαλύτερο από την συνολική ποσότητα ρύπων που εκπέμπουν τα αυτοκίνητα κατά την διέλευση τους από την Γέφυρα το έτος 2007.

Οι σημαντικές διαφορές μεταξύ των ετών 2003 και 2007, οφείλονται στην μείωση των διελεύσεων των οχημάτων μέσω των F/Bs, που ισοδυναμεί με μείωση των ωρών λειτουργίας των F/B κατά έτος, με παράλληλη αύξηση του αριθμού των οχημάτων που διέρχονται από την γέφυρα.

Τα ευρήματα της παρούσας μελέτης δείχνουν πως μεταξύ της πλήρους λειτουργίας των F/Bs το έτος 2003 και της πλήρους λειτουργίας της γέφυρας το έτος 2007, διαπιστώνεται μία σημαντική μείωση όσον αφορά την ποσότητα των εκπεμπόμενων ρύπων και προφανώς μια καθοριστική αποφόρτιση της ατμόσφαιρας από την επιβλαβή ρύπανση, τόσο για την υγεία των κατοίκων της περιοχής, όσο και των φυσικών συστημάτων.

Η περιβαλλοντική συνιστώσα

Η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων παρουσιάστηκε την Δευτέρα σε συνέντευξη Τύπου στο ΤΕΙ Πατρών, από τον πρόεδρο του ιδρύματος κ. Σωκράτη Καπλάνη, τον Επιστημονικό Συνεργάτη του ΤΕΙ Πατρών Δρ. Διονύσιο Παναγιωτάρα και τον καθηγητή Ωκεανογραφίας και αναπληρωτή πρόεδρο του Τμήματος Γεωλογίας του Πανεπιστημίου Πατρών κ. Γιώργο Παπαθεοδώρου.

Ο πρόεδρος του ΤΕΙ Πατρών κ. Σωκράτης Καπλάνης, δήλωσε ιδιαίτερα ικανοποιημένος από το επίπεδο συνεργασίας με την Γέφυρα Α.Ε. που αποτυπώνεται μέσα από αυτή την μελέτη και οποία έφερε τα πρώτα αποτελέσματα.

Σύμφωνα με τον κ. Καπλάνη, το επόμενο στάδιο της συνεργασίας θα πρέπει να επικεντρωθεί σε προτάσεις όπως η ενσωμάτωση στο έργο της Γέφυρας ενός συστήματος φωτοβολταϊκών διατάξεων για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας προς κάλυψη των φορτίων φωτισμού της και λειτουργίας των μονάδων της ή ακόμα και για την ενεργειακή κάλυψη αναγκών της περιοχής.

Στο πλαίσιο της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων, διαπιστώθηκε ακόμα ότι οι πυλώνες στήριξης της Γέφυρας, έχουν τοπικά δημιουργήσει ένα νέο περιβάλλον στον πυθμένα. Όπως τόνισε ο καθηγητής κ. Παπαθεοδώρου, το νέο ανάγλυφο του πυθμένα, δεν αλλάζει την στατικότητα του έργου, όμως δημιουργεί ένα νέο υποθαλάσσιο σύστημα το οποίο αξίζει να μελετηθεί. Για τον λόγο αυτό προτάθηκε η λειτουργία ενός υποθαλάσσιου παρατηρητηρίου με υποβρύχιες κάμερες και  αισθητήρες (φωτό). Οι εικόνες και τα στοιχεία μπορούν να μεταδίδονται σε ένα Εικονικό Μουσείο του θαλάσσιου περιβάλλοντος της Γέφυρας το οποίο μπορεί να δημιουργηθεί στις εγκαταστάσεις της εταιρείας και να το επισκέπτονται πολίτες ή ακόμα και επιστήμονες.

Ο υπεύθυνος επικοινωνίας της Γέφυρας Α.Ε. κ. Γιάννης Φρέρης που παραβρέθηκε στην παρουσίαση της μελέτης, τόνισε ότι τα ευρήματα είναι πολύ ενδιαφέροντα, όπως και οι προτάσεις που κατατέθηκαν και οι οποίες θα εξεταστούν σε τεχνικό επίπεδο από την εταιρεία.

Να σημειωθεί ότι τα αποτελέσματα της μελέτης παρουσιάστηκαν και σε συνάντηση της εταιρείας με εκπροσώπους περιβαλλοντικών οργανώσεων την προηγούμενη εβδομάδα.

Εκτοξεύθηκαν οι τιμές ακινήτων

Οι επιδράσεις της Γέφυρας από πλευράς κίνησης της κτηματαγοράς στις γύρω περιοχές, είναι ήδη εμφανείς, όμως, σύμφωνα με τους μελετητές, θα οριστικοποιηθούν σε βάθος χρόνου, όταν δηλαδή θα ολοκληρωθούν και άλλα αναπτυξιακά έργα και θα λειτουργήσει στο σύνολο του ο Δυτικός Άξονας ως ένα ενιαίο συγκοινωνιακό δίκτυο εθνικής εμβέλειας.

Ειδικά, ως προς τις περιοχές επιρροής σε ακτίνα 20-30 χιλιομέτρων από το σημείο της ζεύξης, σοβαρός παράγοντας είναι η δραστική μείωση του χρόνου διέλευσης, από 30΄ -  40΄ λεπτά με τα F/Bs, σε 2,5΄ λεπτά με την χρήση της Γέφυρας.

Οι όμορες προς τη Γέφυρα Ρ-Α περιοχές (Βόρεια και Νότια) είναι παραθαλάσσιες με εκτεταμένο μέτωπο ακτών. Έχουν δε επιπλέον οπτική επαφή με τη Γέφυρα, δεδομένα που αυξάνουν σημαντικά το ενδιαφέρον μεγάλου τμήματος των αγοραστών για συγκεκριμένες χρήσεις γης, π.χ. παραθεριστική κατοικία, επενδύσεις σε οικόπεδα, παραθαλάσσια καταστήματα μαζικής εστίασης, τουριστικές μονάδες κλπ.

Ως προς τις επιδράσεις στις χρήσεις γης, θα πρέπει καταρχήν να σημειωθεί ότι η ακτίνα επιρροής από τη Γέφυρα αναμένεται να αυξηθεί κατά πολύ και να ολοκληρωθεί με τη ολοκλήρωση του Δυτικού Συγκοινωνιακού Άξονα (Ιόνια Οδός, Παραϊόνια Οδός, κλπ). Στη σημερινή κατάσταση, οι επιδράσεις αυτές εκτείνονται, βασικά, στους άξονες Ρίου-Πατρών, Ρίου-Αιγίου, Αντιρρίου-Ναυπάκτου (Α΄ Ζώνη Επιρροής) και δευτερευόντως στις περιοχές Ρίζας, Μακύνειας, Κρυονερίου και στις πέραν των εκβολών του Μόρνου ακτές (Β΄ Ζώνη Επιρροής).

Για παράδειγμα, χαρακτηριστικό είναι το γεγονός πως έχει παρατηρηθεί μία αύξηση στην τιμή της γης στις περιοχές Παλιοπαναγιά και Πλατανήτης Ναυπάκτου (μεταξύ Ναυπάκτου και Αντιρρίου) της τάξης του 40% έως και 60%, με τις περιοχές που βρίσκονται κοντά στην θάλασσα να εμφανίζουν διπλάσιες σχεδόν τιμές από τις μη παραθαλάσσιες περιοχές. Ενδεικτικά για 500 τ.μ. παραθαλάσσια περιοχή, η τιμή πώλησης κυμαίνεται στα 250,000 ευρώ ενώ για μη παραθαλάσσια ζώνη στα 160,000 ευρώ.

Για την ορθή εκτίμηση των στοιχείων αναφορικά με τις επιδράσεις στις χρήσεις γης θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι στις περιοχές Α΄ Ζώνης Επιρροής προϋπήρχε (πριν το 1997) αγοραστικό ενδιαφέρον για επενδύσεις σε ακίνητα της Ζώνης αυτής από κατοίκους αφενός των περιοχών του Νομού Αιτωλοακαρνανίας και ιδιαίτερα των αστικών κέντρων (από το Αγρίνιο και το Μεσολόγγι για την Βόρεια ακτή της Γέφυρας) και αφετέρου από κατοίκους κυρίως της Πάτρας για τη Νότια περιοχή (ακτή Πάτρα μέχρι Αίγιο).

Οι δύο αυτές επιμέρους δραστήριες αγορές λειτουργούσαν πριν τη κατασκευή της Γέφυρας. Μάλιστα, παρά την εξαιρετικά μικρή, από χιλιομετρική άποψη, απόστασή τους δρούσαν σχεδόν ανεξάρτητα και το σημαντικότερο με εξαιρετικά υψηλές διαφορές τιμών, περίπου 2 προς 1, στην αξία οικοπέδων και κτημάτων, υπέρ της Νότιας περιοχής.

Το στοιχείο αυτό συνδυαζόμενο με τη σημαντική θετική μεταβολή της προσπελασιμότητας μεταξύ των δύο περιοχών οδηγεί στην εμφάνιση αυξημένης ζήτησης στη πιο «φθηνή» Βόρεια Περιοχή, τόσο από αγοραστές κατοίκους της Νότιας Περιοχής, όσο και της ίδιας της Βόρειας Περιοχής που βλέπουν την περιοχής τους να ευνοείται ιδιαίτερα από τις συνθήκες λειτουργίας της Γέφυρας.

ΑΞΟΝΕΣ

  • ΑΕΡΑΣ
  • ΝΕΡΟ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ
  • ΟΙΚΙΣΜΟΣ