A-
 A 
A+
Open login
Σάββατο, 01 Νοέμβριος 2014 12:45

Τ&Ε : Η ΕΕ ΣΥΜΦΩΝΗΣΕ ΜΕΤΡΑ ΚΛΙΜΑΤΙΚΩΝ ΣΤΟΧΩΝ ΓΙΑ ΤΟ 2030, ΑΛΛΑ Ο ΔΙΑΒΟΛΟΣ ΚΡΥΒΕΤΑΙ ΣΤΙΣ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Οι αρχηγοί κρατών της ΕΕ ενέκριναν στις 23/10 τρεις στόχους για μέτρια για το κλίμα και την πράσινη ενέργεια για το 2030, οι οποίοι δεν έχουν την φιλοδοξία που απαιτείται να τεθεί η Ευρώπη σε τροχιά, για να καλύψει τις δεσμεύσεις της για το κλίμα, ενώ δεν θα μειώσει την εξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα.

Η βιώσιμη ομάδα μεταφορών του Transport & Environment (T & E), τονίζει ότι τώρα που οι στόχοι έχουν συμφωνηθεί, όλα τα μάτια θα πρέπει να στραφούν στην εφαρμογή. Δηλαδή στα μέσα και στις πολιτικές που μπορούν να κάνουν ακόμα μεγαλύτερη τη διαφορά για το κλίμα και τη μετάβαση στην οικονομία χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, όπου οι μεταφορές είναι ζωτικής σημασίας, αφού είναι η μεγαλύτερη πηγή εκπομπών CO2 στην Ευρώπη με μερίδιο 31% το 2012.

Η συμφωνία των αρχηγών εκπέμπει ανάμεικτα μηνύματα σχετικά με το πώς η ΕΕ θα ασχοληθεί με τις μεταφορές. Έχει γενική αλλά χρήσιμη γλώσσα στην προώθηση της ενεργειακής απόδοσης στις μεταφορές και στην ανάγκη να επιταχυνθεί η μετάβαση σε ηλεκτρική κινητικότητα.

Ωστόσο η συμφωνία προσφέρει, δυστυχώς, τη δυνατότητα στις χώρες της ΕΕ να περιλάβουν μονομερώς για τις μεταφορές, στο ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας εκπομπών άνθρακα (ETS), μια κίνηση που δεν θα προσφέρει στη μείωση των εκπομπών από τις μεταφορές και θα αναβάλει την αναγκαία μεταρρύθμιση του τομέα.

Ο Nusa Urbancic, διευθυντής του T & E για την καθαρή ενέργεια δήλωσε:

«Η πραγματική παγκόσμια επίπτωση από την ουσιαστική υιοθέτηση των σημερινών στόχων, εξαρτάται κατά πολύ από το πώς η Ευρώπη θα τους εφαρμόσει πραγματικά. Εναπόκειται στην νέα Επιτροπή Juncker να επιβεβαιώσει ότι πληρούνται στην πραγματικότητα και όχι μόνο στα χαρτιά και να δώσει στους επενδυτές τα σωστά μηνύματα.

Η συμφωνία του Συμβουλίου είναι περιορισμένη σε λεπτομέρειες όσον αφορά την προώθηση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στις μεταφορές.

Τα περισσότερα βιοκαύσιμα που χρησιμοποιούνται σήμερα δεν έχουν σχεδόν καθόλου οφέλη για το κλίμα, παρά το ότι η χρήση τους εξακολουθεί να κοστίζει 6 δισ ευρώ στην ΕΕ κάθε χρόνο.

Ειδικά για τα βιοκαύσιμα η επιτροπή Γιούνκερ έχει την ευκαιρία να διορθώσει το πρόβλημα εστιάζοντας σε χαμηλές ενεργειακές πηγές άνθρακα, ιδιαίτερα στην καθαρή ηλεκτρική ενέργεια, που παρέχει για το κλίμα διασφάλιση ότι ξοδεύουμε τα δισεκατομμύρια δημόσιου χρήματος για τη βιώσιμη ηλεκτροδότηση των μεταφορών, αντί των κακών βιοκαυσίμων.

 

 

ΑΞΟΝΕΣ

  • ΑΕΡΑΣ
  • ΝΕΡΟ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ
  • ΟΙΚΙΣΜΟΣ