A-
 A 
A+
Open login
ΟΙΚΙΣΜΟΣ
Στο Κέντρο Διάσωσης Θαλασσίων Χελωνών, την Κυριακή 24 Φεβρουαρίου 2008 από τις 11:00πμ έως τις 14:00, θα αφήσουμε για λίγο τη δουλειά και θα μπούμε για τα καλά στο αποκριάτικο κλίμα. Μαζί με τους φίλους της Χελωνοπαρέας, θα φτιάξουμε τις Μάσκες μας, θα βάψουμε τα πρόσωπα μας με φατσούλες ζώων και θα φτιάξουμε τους χαρταετούς μας για να ήμαστε έτοιμοι για τα κούλουμα. Όλα αυτά με υλικά φιλικά προς το περιβάλλον, γιατί μαζί μας πρέπει να γιορτάζει και ο Πλανήτης! Περιμένουμε λοιπόν όλους τους φίλους μας 6 έως 12 ετών, στο Κέντρο Διάσωσης Θαλασσίων Χελωνών του Συλλόγου «ΑΡΧΕΛΩΝ», στην 3η Μαρίνα Γλυφάδας ( με το Τραμ, στάση Παλαιό Δημαρχείο). Δεν θα χρειαστείτε εισιτήριο, αρκεί να μην ξεχάσετε το κέφι και τη φαντασία σας!!! Πληροφορίες: 210 89 82 600 και 6932 640949, e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε. Υπεύθυνη: Αθηνά Τσεκούρα Ο Σύλλογος για την Προστασία της Θαλάσσιας Χελώνας ΑΡΧΕΛΩΝ είναι Σωματείο μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα. Ιδρύθηκε το 1983 με σκοπό την έρευνα, την περίθαλψη των θαλασσίων χελωνών και τη διαχείριση των βιοτόπων τους καθώς και την ενημέρωση του κοινού.
Οι πρώτες ποσότητες νερού που έπεσαν στη λίμνη Μαυρούδας στην Αρέθουσα Θεσσαλονίκης μόλις το 2007, μετά από οκτώ περίπου χρόνια εργασιών και προσπαθειών, έφεραν στην τελική ευθεία την αναγέννηση της αποξηραμένης λίμνης, πενήντα χρόνια μετά την απάλειψή της από το πρόσωπο της γης. Ηδη η λίμνη έχει ανασυσταθεί σε ποσοστό 25% της αρχικής έκτασής της που έφτανε τα 4.500 στρέμματα. - Η νέα λίμνη Μαυρούδας εκτείνεται σε 1.200 στρέμματα και έχει βάθος 2-2,5 μ., ενώ το τελικό βάθος της δεν θα ξεπερνάει τα 3,5 μ., που, σύμφωνα με μαρτυρίες ντόπιων, αποτελούσε και το αρχικό βάθος της λίμνης. Σήμερα, η ξαναγεννημένη λίμνη, μια από τις δύο βρωμολίμνες της περιοχής - όπως τις αποκαλούσαν οι ντόπιοι, εξαιτίας της ελαφριάς δυσοσμίας που ανέδιδαν τα λασπόνερα όταν αναδεύονταν - φιλοξενεί και πάλι πάπιες, μαυρόκοτες, βουτηχτήρια, πελεκάνους, ερωδιούς, χήνες και αγριόκυκνους, όπως συνέβαινε και πριν το 1958-59 που οι λίμνες αποξηράνθηκαν, και έλκει κυνηγούς αλλά και περιπατητές. Η αποξήρανσή της επιλέχθηκε ως μοναδική λύση για την αντιμετώπιση της μάστιγας της ελονοσίας. «Το παράδοξο είναι πως η αποξήρανση των λιμνών έγινε όταν πια η ελονοσία δεν αποτελούσε ζήτημα στην περιοχή. Πλέον το ʼ58 ήταν αδικαιολόγητη και τελικώς ισοδυναμούσε με περιβαλλοντική και οικολογική καταστροφή», είπε στην «Κ» ο Γραμματέας του δήμου Αρέθουσας, κ. Θ. Καρατζάς, που κατάγεται από τη Μαυρούδα και ως έφηβος συνήθιζε να εξερευνά τις λίμνες. Οι υπογραφές για το έργο, συνολικού προϋπολογισμού 1,061 εκατ. ευρώ, «έπεσαν» το 1999. Μετά από αλλεπάλληλα τεχνικά προβλήματα που είχαν αποτέλεσμα να υπερχειλίσουν τα ύδατα των χειμάρρων που κατέληγαν στη λεκάνη της νέας λίμνης και να πλημμυρίσουν όμορες καλλιεργήσιμες εκτάσεις, τα οποία τελικώς ξεπεράστηκαν, σήμερα οι κάτοικοι του δήμου Αρέθουσας περιμένουν την επόμενη νεροποντή που αναμένεται να ολοκληρώσει το έργο της ανασύστασης της λίμνης Μαυρούδας. «Ηδη η επιστροφή των διαφόρων πουλιών στη λίμνη φτάνει στο 100%. Είναι εντυπωσιακό το πόσο γρήγορα τα πουλιά επέστρεψαν», σημείωσε ο κ. Καρατζάς. Στα ριζά του Ολύμπου - Λίμνη Ασκουρίς. Οταν στις αρχές του 19ου αιώνα οι κάτοικοι στα ημι-ορεινά του Ολύμπου, όπου οι καλλιεργήσιμες εκτάσεις ήταν περιορισμένες, είδαν ότι η ορεινή λίμνη Ασκουρίς της Καλλιπεύκης – η μοναδική ίσως λίμνη σε υψόμετρο 1.100 μέτρων – δεν απέδιδε οικονομικώς, καθώς η πλούσια βλάστησή της από καλάμια και νούφαρα δυσχέραινε την αλιεία, άνοιξαν μια σήραγγα μέσα από το βουνό του Ολύμπου και αποξήραναν τη λίμνη. Οι εκτάσεις που αποκαλύφθηκαν – περί τα 5.600 στρέμματα (το βάθος της δεν ξεπερνούσε τα 12 μέτρα) – διανεμήθηκαν ως κλήρος, όπου καλλιεργήθηκαν οι περίφημες πατάτες Καλλιπεύκης. «Η Φύση δεν δαμάζεται», ανέφερε στην «Κ» ο δήμαρχος Γόννων, κ. Αν. Τόλιος κι έτσι, σήμερα η τοπική κοινωνία φαίνεται πως έχει πεισθεί για τα πλεονεκτήματα που προσφέρει η αποκατάσταση της λίμνης, ενώ προσβλέπει στα οικονομικά και περιβαλλοντικά οφέλη του έργου. «Μπορεί να αναπτυχθεί η αλιεία και η τουριστική δραστηριότητα, ενώ παράλληλα θα εμπλουτισθεί ο υπόγειος υδροφορέας που έχει μειωθεί σημαντικά», δήλωσε στην «Κ» ο δήμαρχος Γόννων, κ. Αν. Τόλιος και πρόσθεσε πως σύμφωνα με τους ειδικούς η λίμνη θα «τραβήξει» τις βροχοπτώσεις που επίσης έχουν μειωθεί στην περιοχή. Το έργο της επανασύστασης της λίμνης βρίσκεται στη φάση της σύνταξης της μελέτης, προϋπολογισμού 1 εκατ. ευρώ, ενώ συνολικά εκτιμάται ότι θα κοστίσει περί τα 11 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα, πάντως, με το χρονοδιάγραμμα, η μελέτη θα ολοκληρωθεί εντός του 2008 και το έργο θα έχει περατωθεί σε τέσσερα χρόνια. - Λιμνοθάλασσα Δράνας. Η μεγαλύτερη και παραγωγικότερη λιμνοθάλασσα του Αιγαίου, η λιμνοθάλασσα της Δράνας στο Κάτω Δέλτα του Εβρου, εκτεινόταν μέχρι τη δεκαετία του ʼ50 σε 10.000 στρέμματα και αποτελούσε σημαντικό υγροβιότοπο. Ωστόσο, η ανάγκη για εξασφάλιση καλλιεργήσιμων εκτάσεων, οδήγησε το 1956 στην κατασκευή φραγμάτων, καναλιών, τάφρων καθώς και αντιπλημμυρικών και αρδευτικών έργων, με σκοπό την αποξήρανση μεγάλων εκτάσεων της λιμνοθάλασσας για γεωργική εκμετάλλευση. Τα έργα αυτά είχαν αποτέλεσμα να διαταραχθεί η ισορροπία γλυκού και αλμυρού νερού στη Δράνα και να κυριαρχήσει το αλμυρό νερό. Για να μην υπερχειλίζει στις γειτονικές καλλιέργειες, χρειάστηκε η κατασκευή ενός αναχώματος, που περιόρισε την έκταση της Δράνας σε 6.000 στρέμματα. Στα τέλη της δεκαετίας του ʼ60 η εκμετάλλευση της λιμνοθάλασσας πέρασε από τον τοπικό αλιευτικό συνεταιρισμό στα χέρια ιδιώτη, που όμως δεν φρόντιζε για τη συντήρηση του αναχώματος που εμπόδιζε την υπερχείλιση του θαλασσινού νερού στις γειτονικές καλλιέργειες. Οι ντόπιοι αγανακτισμένοι προέβησαν το 1987 στον αποκλεισμό της Δράνας από τη θάλασσα και έτσι η λιμνοθάλασσα στέγνωσε. Ο υδροφόρος ορίζοντας έπεσε, εξαφανίστηκαν σημαντικοί οικότοποι και είδη. Αλλα και τα αποξηραμένα εδάφη αποδείχτηκαν «άνθρακες», εξαιτίας των χιλιάδων ετών αλάτωσής τους, ενώ τα οφέλη από την εκμετάλλευση της λιμνοθάλασσας χάθηκαν. «Το πρόβλημα ήταν η απουσία ολοκληρωμένης διαχείρισης του συστήματος και οι αποσπασματικές παρεμβάσεις», είπε στην «Κ» η συντονίστρια του Φορέα Διαχείρισης Εθνικού Πάρκου Δέλτα Εβρου, κ. Ελένη Μακρυγιάννη. Το 2001, σχεδόν 15 χρόνια μετά την άδοξη κατάληξη της πιο μεγάλης και πιο παραγωγικής λιμνοθάλασσας του Αιγαίου, η αποκατάστασή της προέκυψε ως αίτημα τοπικής κοινωνίας και αρχών. Χάρη στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα «Life» πραγματοποιήθηκαν έργα για την ενίσχυση του αναχώματος καθώς και των νησίδων όπου παλαιότερα αναπαράγονταν πτηνά, αλλά και τη δημιουργία ζωνών νερού για την καλύτερη κυκλοφορία του νερού εντός της λιμνοθάλασσας. Μόλις τον Ιούνιο του 2004 αποκαταστάθηκε και η επικοινωνία του συστήματος με τη θάλασσα. Στα μελλοντικά σχέδια του Φορέα Διαχείρισης είναι η επαναφορά του γλυκού νερού στη λιμνοθάλασσα. - Λίμνη Κάρλα. Η αρχαία λίμνη Βοϊβηίς, βρισκόταν μεταξύ Λάρισας και Μαγνησίας και εκτεινόταν σε 60.000 – 180.000 στρέμ. ανάλογα με τα νερά που δεχόταν κατά περιόδους, κυρίως από τον Πηνειό, ενώ το βάθος της έφτανε τα 4-6 μέτρα. Φιλοξενούσε πλούσια ιχθυοπανίδα και ορνιθοπανίδα, περισσότερα από 143 είδη, και μέχρι τη δεκαετία του ʼ60 που ξεκίνησαν τα έργα αποξήρανσής της θεωρούνταν ο δεύτερος σημαντικότερος υγρότοπος της Ν. Ευρώπης μετά το Δούναβη. Η αποξήρανση της Κάρλας ξεκίνησε το 1956, και ο πρώτες ποσότητες νερού έπεσαν στον Παγασητικό Κόλπο το 1960 μέσα από μια σήραγγα 10 χλμ. Το 1962 η λίμνη είχε αποξηρανθεί ολοκληρωτικά. Οι αποκαλυφθείσες εκτάσεις παραχωρήθηκαν για αγροτικές καλλιέργειες, ωστόσο, ο περιορισμός των βροχοπτώσεων, η πτώση του υπόγειου υδροφορέα σε βαθμό που το νερό έγινε υφάλμυρο, οι αλλαγές στο μικροκλίμα της περιοχής ώθησαν τοπική κοινωνία και φορείς να ζητήσουν την επανασύστασή της. Οι εργασίες για την κατασκευή του ταμιευτήρα ξεκίνησαν το 2001 και ολοκληρώθηκαν το 2006, ενώ σήμερα σε εξέλιξη βρίσκονται τα υπόλοιπα έργα, μετά από τρία χρόνια στασιμότητας Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Φόροι, και μάλιστα διπλοί, περιμένουν τους κατοίκους του Δήμου Αθηναίων, προκειμένου να υλοποιηθούν τα φιλόδοξα σχέδια του Νικ. Κακλαμάνη για τη «χάρτα πρασίνου», η οποία προβλέπει να αποκτήσει η πρωτεύουσα νέα πάρκα και να αυξηθεί το κατά κεφαλήν πράσινο της πόλης στα 7,25 τετραγωνικά. Η νέα επιβάρυνση δεν ανακοινώθηκε στη συνέντευξη τύπου που έδωσε ο δήμαρχος, αλλά προβλέπεται να διατυπωθεί με... κομψό τρόπο κατά την τετράμηνη φάση διαβούλευσης με τους πολίτες που θα ξεκινήσει μέσα στο Μάρτιο. Τα σχέδια του δήμου προβλέπουν την απόκτηση 248 στρεμμάτων σε μεγάλους αδόμητους χώρους, κυρίως στην περιοχή του Ελαιώνα. Το κόστος της απαλλοτρίωσης υπολογίζεται σε 112,5 εκατ. ευρώ, ενώ θα απαιτηθούν πρόσθετοι πόροι για τα έργα μέσα στις πλατείες. Εκκρεμούν επίσης οι απαλλοτριώσεις για 2.500 μικρότερους χώρους. Για την εξασφάλιση πόρων προβλέπονται δύο μέτρα: 1 Η δημιουργία της πρασινοδομίας -κατά τα πρότυπα της πολεοδομίας- με ειδικό ταμείο για το πράσινο, με πόρους που θα προέλθουν από την αύξηση των δημοτικών τελών τα οποία καταβάλλουν μέσω των λογαρισμών της ΔΕΗ οι επιχειρήσεις και όλοι οι κατοικούντες στο κλεινόν άστυ. * Η νέα υπηρεσία θα επιβάλει και πρόστιμα. Η «καμπάνα» θα αφορά π.χ. οδηγούς που κατά το παρκάρισμα καταστρέφουν δένδρα. * Η ίδια υπηρεσία θα αναλάβει και την εφαρμογή των διατάξεων για τους ακάλυπτους χώρους των πολυκατοικιών. Σήμερα επιβάλλεται η φύτευση δέντρων, αλλά το μέτρο στην πράξη δεν τηρείται. Οι παραβάτες θα πληρώνουν πρόστιμο, ενώ στο απώτερο μέλλον θα εκπονηθεί πρόγραμμα για την ενοποίηση των ακάλυπτων, που ήταν το μεγάλο όραμα του Αντώνη Τρίτση. 2 Η συμμετοχή των ιδιοκτητών στο κόστος αγοράς κάθε νέας πλατείας. Αυτό σημαίνει την ενεργοποίηση του νόμου για τις απαλλοτριώσεις ακινήτων που επί χρόνια δεν εφαρμόζεται στο Δήμο Αθηναίων. Προβλέπει ότι οι ιδιοκτήτες ακινήτων που «βλέπουν» σε μελλοντικές πλατείες πληρώνουν μέρος του κόστους. Κάθε ιδιοκτησία θα καταβάλει το ποσό που αντιστοιχεί σε λωρίδες γης επί της μελλοντικής πλατείας που θα έχει βάθος 10 μέτρα και πλάτος ίσο με την πρόσοψη του κάθε ακινήτου. Και διαγωνισμοί πρασίνου Η υποχρέωση αφορά όλους τους ιδιοκτήτες που βρίσκονται στην περίμετρο της νέας πλατείας και, αν στο τέλος απομείνει κάποιο ακάλυπτο τμήμα, το ποσό θα καταβληθεί από το δημοτικό ταμείο. **Το χάπι των νέων φόρων θα «χρυσωθεί» με αντισταθμιστικά οφέλη και κίνητρα. Η «χάρτα» θα θεσπίζει διαγωνισμούς για ανθισμένα μπαλκόνια, με τους συμμετέχοντες να διεκδικούν έπαθλα έως και 3.000 χιλιάδες ευρώ! **Στο πράσινο προσκλητήριο του δήμου έχουν θέση και οι ιδιώτες χορηγοί. Επιχειρηματίες, που δεν θέλουν να γίνουν γνωστοί, έχουν ήδη αναλάβει το κόστος για τη διαμόρφωση της Ριζάρη. Το τρίγωνο μεταξύ των οδών Β. Σοφίας και Β. Κωνσταντίνου, που είχε διατεθεί αρχικώς για το μουσείο Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή και το οποίο σώθηκε ύστερα από αλλεπάλληλες αποφάσεις του ΣτΕ και θα γίνει πάρκο. **Ο δήμαρχος Αθηναίων ανοίγει, όμως, άλλο ένα μέτωπο. Αυτή τη φορά τα βέλη του στρέφονται εναντίον οκτώ φορέων του ευρύτερου δημόσιου τομέα, στον οποίο ανήκουν 16 ελεύθεροι χώροι της πρωτεύουσας (επιφάνειας περίπου 1.800 στρ.). Ο Νικ. Κακλαμάνης «επαναστατεί», τώρα, γιατί οι μεγάλες πλατείες του κέντρου (Σύνταγμα, Ομόνοια, Κολωνάκι, κ.λπ.) ανήκουν στο ΥΠΕΧΩΔΕ και ο δήμος έχει μόνον την ευθύνη για την καθαριότητα και τα γύρω πεζοδρόμια. **Ο Γ. Σουφλιάς έχει υποσχεθεί ότι θα αποδώσει τις πλατείες στο δήμο, αλλά δεν έχει προωθήσει τις σχετικές ρυθμίσεις: Το Πεδίον του Αρεως και το Αττικόν Αλσος ανήκουν στην υπερνομαρχία, το Ζάππειο και το Παναθηναϊκό Στάδιο στην επιτροπή Ολυμπίων, ενώ άλλοι χώροι ανήκουν στα υπουργεία Πολιτισμού, Εθνικής Αμυνας και Αγροτικής Ανάπτυξης. **Υπάρχουν, όμως, και τα... αδέσποτα πάρκα. Χαρακτηριστική περίπτωση, το παρκάκι μπροστά στο Ωδείο Αθηνών, στη Β. Κωνσταντίνου, την ιδιοκτησία του οποίου απαρνήθηκαν διάφοροι φορείς. Συνεργεία του δήμου όμως ανακάλυψαν ότι ανήκει στο ΥΠΕΧΩΔΕ από μια παλιά ταμπέλα σε κάποιο παρτέρι. Εγραφε «υπουργείο Δημοσίων Εργων». Που σημαίνει ότι είχε ξεχαστεί από το 1985! **Η πρώτη «κόκκινη κάρτα» του δήμου σε δημόσιο φορέα έπεσε στην... τροχαία. Αποδείχθηκε ότι είχε καταλάβει δημοτικό ακίνητο 1,5 στρεμμάτων επί της οδού Δεληγιάννη και το είχε μετατρέψει σε πάρκινγκ για τα αυτοκίνητα των υπηρεσιών της! Συμμαχίες και μέτωπα «Οσο επικίνδυνη είναι η αυθαίρετη δόμηση, τόσο επικίνδυνη είναι και η αυθαίρετη διαχείριση πράσινου», δήλωσε στην «Κ.Ε.» ο Νικ. Κακλαμάνης και ρίχνει το γάντι σε πολίτες και δημόσιες αρχές, επιστρατεύοντας μια προπολεμική αλλά άκρως επίκαιρη ρήση του Ζαχαρία Παπαντωνίου, που διακήρυσσε ότι «η συνεργασία της φύσης με την πολεοδομία μπορεί να δώσει καλαισθησία και πολιτισμό». Ο δήμαρχος Αθηναίων δεν διστάζει να εκτοξεύσει τα βέλη του και προς την πολιτεία αφού επισημαίνει πως «είναι κοινός τόπος η έλλειψη ειδικού θεσμικού πλαισίου για τα περιβαλλοντικά ζητήματα». Χρησιμοποιώντας το σύνθημα «το πράσινο είναι πολιτισμός», επιχειρεί με πολίτες, φορείς και ιδιώτες να εξασφαλίσει συμμαχίες τώρα, αλλά ανοίγει και νέα μέτωπα. Ιδωμεν. Αφού όλα κρίνονται εκ του αποτελέσματος. ΧΑΡΑ ΤΖΑΝΑΒΑΡΑ ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ
Η εξοικονόμηση ενέργειας από το κράτος αρχίζει με τη δεντροφύτευση σε τρεις στέγες του υπουργείου Μεταφορών Πράσινα κτίρια που θα έχουν... δέντρα στις ταράτσες τους, ενώ για τον φωτισμό τους θα χρησιμοποιούνται φωτοβολταϊκά συστήματα, αποφάσισε να δημιουργήσει το υπουργείο Μεταφορών, πρώτο από όλες τις άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου. Στόχος του υπουργείου είναι να αρχίσουν και στην Ελλάδα τα πρώτα βιοκλιματικά έργα, που θα συμβάλουν στην εξοικονόμηση ενέργειας και στην προστασία του περιβάλλοντος. Σε δύο ειδικές συσκέψεις που έγιναν χθες στο υπουργείο Μεταφορών, αποφασίστηκε η προώθηση σειράς έργων για την κατασκευή πράσινων ταρατσών κατ΄ αρχάς σε τρία κτίρια που ανήκουν στο υπουργείο ή σε φορείς εποπτευόμενους από αυτό. Οι ταράτσες των κτιρίων αυτών θα πρασινίσουν με τη χρήση φυτών, που θα συντηρούνται και θα μεγαλώνουν με μικρή κατανάλωση νερού. Ειδικότερα, αποφασίστηκε μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα να εκπονηθούν οι μελέτες και να αρχίσει... η δεντροφύτευση των ταρατσών των κτιρίων που στεγάζουν: το υπουργείο Μεταφορών (στην περιοχή Παπάγου), τη διοίκηση των ΗΣΑΠ (στο κέντρο της Αθήνας, στην οδό Αθηνάς) και τις υπηρεσίες του ΟΣΕ, στο Μεταξουργείο (στην οδό Καρόλου). Στα πλεονεκτήματα των πράσινων ταρατσών περιλαμβάνεται η σημαντική βελτίωση της θερμομόνωσης της στέγης των κτιρίων, καθώς αποφεύγεται η πυράκτωση του τσιμέντου ιδιαίτερα τις πολύ ζεστές καλοκαιρινές ημέρες, αλλά και η εκπομπή θερμότητας τις νύχτες. Παράλληλα, δημιουργείται ένας μικρός κήπος στις ταράτσες των κτιρίων με περιβαλλοντολογικά και αισθητικά αποτελέσματα και οφέλη, που βοηθάει ταυτόχρονα στην καταπολέμηση του «φαινομένου του θερμοκηπίου» και στη διατήρηση του μικροκλίματος της περιοχής. Εγκαθιστούν και φωτοβολταϊκά Επίσης, στη χθεσινή σύσκεψη αποφασίστηκε η εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων σε κτίρια-κατασκευές και χώρους οργανισμών, εποπτείας του υπουργείου Μεταφορών. Συγκεκριμένα, αποφασίστηκε να προχωρήσει σύντομα η σύνταξη προτάσεων για την εγκατάσταση πιλοτικών φωτοβολταϊκών συστημάτων, για κάθε φορέα ξεχωριστά. Όλες οι προτάσεις θα υποβληθούν προς έγκριση στις αρμόδιες αρχές. Σε πρώτη φάση, φωτοβολταϊκά συστήματα πρόκειται να εγκατασταθούν: στο αεροδρόμιο Κυθήρων (εγκατάσταση ισχύος 100 ΚW), στο αμαξοστάσιο του Τραμ στο Ελληνικό (ισχύος 150 ΚW), στο αμαξοστάσιο της ΕΘΕΛ στην Ανθούσα (ισχύος 20 ΚW) και στο κεντρικό κτίριο του σταθμού των ΗΣΑΠ, στον Πειραιά (ισχύος 80 ΚW). Επίσης, φωτοβολταϊκά συστήματα πρόκειται να εγκατασταθούν στους σταθμούς των ΗΣΑΠ «Αττική» και «Ειρήνη» (εγκατάσταση ισχύος από 35 ΚW στον καθένα), στο αμαξοστάσιο των ΗΛΠΑΠ στον Κόκκινο Μύλο (ισχύος 35 ΚW), στο εμπορευματικό κέντρο του ΟΣΕ στο Θριάσιο Πεδίο (ισχύος 100 ΚW), καθώς και στους σταθμούς του ΟΣΕ, σε Ρουφ, Ρέντη και Κόρινθο (ισχύος από 30 ΚW στον καθένα). Όπως δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών Κωστής Χατζηδάκης, «το πρόγραμμα του υπουργείου για τις πράσινες μεταφορές, με στόχο την εξοικονόμηση ενέργειας και τη διατήρηση του φυσικού περιβάλλοντος, αρχίζει να υλοποιείται». Στόχος είναι, πρόσθεσε ο κ. Χατζηδάκης, «οι αποφάσεις για κατασκευή έργων εξοικονόμησης ενέργειας και προστασίας του περιβάλλοντος, τόσο στο κτίριο του υπουργείου Μεταφορών όσο και στα κτίρια άλλων οργανισμών του υπουργείου, να αποδώσουν άμεσα καρπούς και να αποτελέσουν παράδειγμα προς μίμηση». Κώστας Ντελέζος ΤΑ ΝΕΑ
Σελίδα 10 από 31

ΑΞΟΝΕΣ

  • ΑΕΡΑΣ
  • ΝΕΡΟ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ
  • ΟΙΚΙΣΜΟΣ