A-
 A 
A+
Open login

Δελτία Τύπου

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΣΟΒΑΡΕΣ ΟΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΛΙΜΑΝΙΩΝ ΣΤΙΣ ΠΟΛΕΙΣ
Ρύπανση αέρα και θάλασσας, θόρυβος, κυκλοφοριακός φόρτος και εγκλωβισμός της πόλης, τα κύρια προβλήματα που παρουσιάστηκαν στην εσπερίδα του ECOCITY

 

Mια σημαντική εκδήλωση με αξιόλογες συμμετοχές και ιδιαίτερα επιτυχημένες εισηγήσεις , διοργάνωσε το ECOCITY στην Θεσσαλονίκη, την Πέμπτη 19 Μαρτίου 2015, με θέμα τον επηρεασμό της πόλης από τη λειτουργία του λιμανιού και τις επιπτώσεις στην ποιότητα  ζωής των κατοίκων της.

Τους συμμετέχοντες υποδέχθηκαν οι συντονιστές της εσπερίδας Θάνος Βλαστός καθηγητής του Ε.Μ.Π. και μέλος του Δ.Σ. ECOCITY και Νίκος Μουσιόπουλος καθηγητής του Α.Π.Θ. και μέλος της Επιστημονικής Επιτροπής του Τομέα Βορ. Ελλάδος του ECOCITY, οι οποίοι ανέφεραν τον στόχο της εκδήλωσης, αλλά και τον σκοπό του Κύκλου Διαλόγου που υλοποιεί το ECOCITY για τα Πράσινα Λιμάνια.

Ο πρώτος ομιλητής Γιώργος Δημαρέλος Δημοτικός Σύμβουλος Δήμου Θεσσαλονίκης, Πολιτικός Μηχανικός και Συγκοινωνιολόγος αναφέρθηκε στο «πράσινο» λιμάνι και τη κοινωνική δικαιοσύνη που επικεντρώνεται στην ανάπτυξη της πόλης και πρέπει να είναι συνυφασμένη με την ανάπτυξη του λιμανιού. Τόνισε την ανάγκη να υπάρξουν συνέργειες με άλλους φορείς, λαμβάνοντας υπόψη και τη χωροθέτηση του ΟΛΘ που είναι σχεδόν ενταγμένη στον αστικό ιστό της πόλης

Ακολούθησε ο καθηγητής Κ. Μουτζούρης Πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων και π. Πρύτανης του ΕΜΠ, ο οποίος αναφέρθηκε στην κίνηση του λιμένα, στις προοπτικές που έχει η Θεσσαλονίκη να γίνει ένα διεθνές διαμετακομιστικό κέντρο, εκτιμώντας ότι η ανάπτυξη και αξιοποίηση του λιμανιού μπορεί να συνεισφέρει μακροπρόθεσμα έως και 10% στο ΑΕΠ της περιοχής, ενώ τόνισε ότι η καθυστέρηση υλοποίησης αναπτυξιακών κινήσεων είναι επιβαρυντική, αφού οι επενδύσεις του ανταγωνισμού απαξιώνουν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Θεσσαλονίκης.

Στη συνέχεια ο Δημήτρης Θεολογίτης, Head of Unit "Ports & Inland Navigation" European Commission, μίλησε για τα οφέλη που προσφέρει σε μια πόλη το λιμάνι μέσα από την απασχόληση, τον πλούτο και την εμπορική ανάπτυξη, αλλά και για τα προβλήματα που προκαλούν οι ρύποι ο θόρυβος, ο κυκλοφοριακός φόρτος και η ρύπανση της ακτογραμμής. Αναφέρθηκε στο παρατηρητήριο του λιμενικού συστήματος που είναι διαθέσιμο στον www.porporia.eu και παρουσίασε το νέο διευρωπαϊκό δίκτυο, με τα λιμάνια ως σημεία εισόδου που συνδέονται με μεγάλα κέντρα παραγωγής, τονίζοντας πως τα νέα έργα θα πρέπει να εντάσσονται στο Δίκτυο, που περιλαμβάνει πλέον 100 κεντρικά λιμάνια και 200 περιφερειακά.

Αμέσως μετά ο Σωτήρης Ράπτης Policy Officer, του Δικτίου ΜΚΟ Transport & Environment έκανε μία σύντομη περιγραφή του ισχύοντος κανονιστικού πλαισίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση και στον Διεθνή Οργανισμό Ναυτιλίας για την ατμοσφαιρική ρύπανση και την κλιματική αλλαγή, αναφορικά με τον κλάδο της ναυτιλίας, καθώς και τις επιπτώσεις της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στη δημόσια υγεία και το περιβάλλον. Έκανε αναφορά στις τελευταίες εξελίξεις σχετικά με την μέθοδο καταγραφής των ρύπων της ναυτιλίας (EU-IMO MRV System) και στο ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει στη μείωση της ατμ. ρύπανσης και στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, ενώ ανέφερε παραδείγματα ιδιωτικών πρωτοβουλιών που καταγράφουν τους ρύπους των πλοίων, αλλά και λιμένες που προσφέρουν εκπτώσεις στα τέλη σύμφωνα με την περιβαλλοντική επίδοση των πλοίων.

Ο Καθηγητής Ελευθέριος Θ. Ιακώβου, Πρόεδρος στο Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών του ΑΠΘ και Πρόεδρος, Ελληνική Εταιρεία Logistics Βορείου Ελλάδος τόνισε την ευθύνη της ναυτιλίας στο 3-4% των παγκόσμιων εκπομπών CO2, στις εκπομπές οξειδίων του θείου και του αζώτου, με ιδιαίτερη επιβάρυνση στην ποιότητα του αέρα και την ανθρώπινη υγεία και μίλησε για τη διαφθορά, τη πειρατεία και τα παράνομα φορτία. Παρουσίασε την ανάπτυξη που μπορεί να έλθει από τη γεωγραφικά κομβική θέση της Θεσσαλονίκης, προσφέροντας υπηρεσίες Logistics και Διαμετακόμισης στη σύνδεση με την Κεντρική Ευρώπη μέσω των χωρών της πρώην Γιουγκοσλαβίας, και σε μια σιδηροδρομική Εγνατία από και προς την Τουρκία.

Ο Νίκος Παπαμίχος, Πολεοδόμος – χωροτάκτης, τόνισε πως τα τελευταία 30 χρόνια η Θεσσαλονίκη αναζητά μια πιο λειτουργική σχέση με το ιστορικό της λιμάνι, που θα επιτρέπει τη λειτουργική ενσωμάτωση μέρους του λιμενικού χώρου και του κτιριακού αποθέματος στον αστικό ιστό, κάτι που είναι βέβαιο ότι θα ωφελήσει τη πόλη.

Αμέσως μετά τις ομιλίες ακολούθησε διάλογος με τους συμμετέχοντες, όπου τέθηκαν ερωτήσεις και εκφράσθηκαν απόψεις.
Η εκδήλωση έκλεισε με την τοποθέτηση του Πρόεδρου του ΔΣ του ECOCITY, Θάνου Ζαφειρόπουλου, ο οποίος κατέθεσε τον προβληματισμό του αφού στην εκδήλωση απουσίασε η προσέγγιση και στοιχεία για τις επιπτώσεις της ατμοσφαιρικής και θαλάσσιας ρύπανσης στην Θεσσαλονίκη ενώ, αντίθετα, υπήρξε πλούσια αναφορά στην οικονομική ανάπτυξη του λιμανιού. Τόνισε την έλλειψη στοιχείων για την επιβάρυνση του αέρα της πόλης από τα πλοία, της κυκλοφοριακής επιβάρυνσης από τα φορτηγά καθώς και τις επιπτώσεις στην υγεία των κατοίκων από τα μικροσωματίδια και ζήτησε τη συνέχιση του διαλόγου με εξέταση των στοιχείων που θα κατατεθούν για τις επιπτώσεις του λιμανιού στην ποιότητα ζωής στην Θεσσαλονίκη.

Η Εσπερίδα διοργανώθηκε από το ECOCITY και συνεργάσθηκαν το ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ - Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών Εργαστήριο Μετάδοσης  Θερμότητας και Περιβαλλοντικής Μηχανικής, το ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ - Σχολή Αγρονόμων & Τοπογράφων Μηχανικών Εργαστήριο Γεωγραφίας και Ανάλυσης Χώρου και Μονάδα Βιώσιμης Κινητικότητας, το ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΕΛΛΑΔΟΣ, ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΩΝ, ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΧΗΜΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ, η ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ και η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ LOGISTICS ΒΟΡΕΙΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ

Την εκδήλωση φιλοξένησε ο Δήμος Θεσσαλονίκης και υποστήριξαν η εταιρία INTERGEO και το Ξενοδοχείο MEDITERRANEAN PALACE

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις ομιλίες μπορείτε να επικοινωνήσετε με την Γραμματεία του ECOCITY, στο τηλ. 210 6196757 ή να επισκεφθείτε τον δικτυακό τόπο www. ecocity.gr 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΙΣ ΟΜΙΛΙΕΣ :
-    Λιμάνι και Θεσσαλονίκη: Η Άποψη του Δήμου - Γιώργος Δημαρέλος, Δημοτικός Σύμβουλος, Πολιτικός Μηχανικός Συγκοινωνιολόγος

-    Ο Λιμένας Θεσσαλονίκης: Παρόν, Μέλλον - Κώστας Μουτζούρης Καθηγητής και π. Πρύτανης ΕΜΠ. Πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων

-    Τα Λιμάνια στις Πόλεις της Ευρώπης: Υπερηφάνεια ή Έγνοια; - Δημήτριος Θεολογίτης Head of Unit “Ports and Inland Navigation” European Commission


-    Καταγραφή των Ρύπων της Ναυτιλίας και Πράσινα Λιμάνια    - Σωτήρης Ράπτης Policy Officer, Transport & Environment

-   Βιώσιμες Θαλάσσιες Μεταφορές και Εφοδιαστικές Αλυσίδες: Ευκαιρίες Ανάπτυξης για τους Ελληνικούς Λιμένες - Ελευθέριος Ιακώβου Καθηγητής και Πρόεδρος Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών Α.Π.Θ. Πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Logistics Βορείου Ελλάδος

-    Το λιμάνι και η Πόλη: Η Πολεοδομική Διάσταση Νίκος Παπαμίχος Πολεοδόμος – Χωροτάκτης

Για να δείτε τις προτάσεις του ECOCITY πατήστε εδώ.

Για να δείτε την παρουσίαση του κύριου Γερασόπουλου πατήστε εδώ.

Για να δείτε την παρουσίαση του κύριου Μουσιόπουλου πατήστε εδώ.

Πραγματοποιήθηκε σήμερα στο βιβλιοπωλείο ΙΑΝΟΣ, από το ECOCITY, η παρουσίαση των μετρήσεων αιθαλομίχλης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Ξεκινώντας την εκδήλωση ο το ECOCITY εξέφρασε την ανησυχία και τον έντονο προβληματισμό, για τη ρύπανση του αέρα, κατά τη διάρκεια του χειμώνα που πέρασε, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Σύμφωνα με τα στοιχεία και στις δύο πόλεις καταγράφηκαν ιδιαίτερα υψηλές συγκεντρώσεις μικροσωματιδίων, καθώς και καρκινογόνων πολυαρωματικών υδρογονανθράκων, που ξεπέρασαν τα όρια επιφυλακής και κινδύνου για τη Δημόσια Υγεία.

Ο Βαγγ. Γερασόπουλος Διευθυντής στο Ινστιτούτο Ερευνών Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Ανάπτυξης του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών, παρουσίασε για τη περίοδο από 16 Δεκεμβρίου μέχρι 24 Φεβρουαρίου, τις εξειδικευμένες μετρήσεις αιθαλομίχλης σε συνεργασία και με το ΕΚΦΕ Δημόκριτος, το ΙΤΕ/ΙΕΧΜΗ-Πατρών και τα Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Κρήτης. Ιωαννίνων και Georgia Tech.

Τα αποτελέσματα και σε αυτή τη δεύτερη συνεχή χρονιά παρακολούθησης, επιβεβαιώνουν και επαυξάνουν μέσω νέων αναλύσεων και δεικτών τη σημαντική επιβάρυνση στην ποιότητα του αέρα της πόλης και στην υγεία των κατοίκων της.

Ο καθηγητής Νίκος Μουσιόπουλος παρουσίασε τα στοιχεία για τη Θεσσαλονίκη, μέσα από ένα συντονισμένο πρόγραμμα μετρήσεων, αναλύσεων, δειγμάτων και μαθηματικών προσομοιώσεων, που διεξήγαγαν δυο Εργαστήρια του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με το Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος και το Πανεπιστήμιο της Νότιας Καλιφόρνιας, εξετάσθηκε η ανεξέλεγκτη καύση βιομάζας και ξύλου, καθώς και η συνεισφορά της στις υψηλές μετρούμενες συγκεντρώσεις. Όπως δήλωσε, η ποιότητα του αστικού αέρα στη Θεσσαλονίκη επιδεινώθηκε το 2013 σημαντικά, σε σύγκριση με αντίστοιχα δεδομένα της προηγούμενης χρονιάς, ενώ οι αναλύσεις των δεικτών καύσης βιομάζας επιβεβαιώνουν ότι το πρόβλημα επιδεινώθηκε από την υποκατάσταση των συμβατικών καυσίμων από βιομάζα και ξύλα, κατά 70% περίπου.

Στη διάρκεια της εκδήλωσης ο Θάνος Ζαφεριόπουλος, από το ECOCITY αναφέρθηκε στην επιτακτική την ανάγκη εφαρμογής αποτελεσματικών στρατηγικών για τον έλεγχο της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στο σύνολό της και τη λήψη ουσιαστικών μέτρων από την Κυβέρνηση και τις Τοπικές Αρχές με έμφαση στο πρόβλημα της αιθαλομίχλης. Τόνισε ότι παρά τις προειδοποιήσεις και προτάσεις που έχουν κατατεθεί, είναι φανερή η πλήρης απουσία αξιολόγησης των επιπτώσεων των μέτρων από τις Κυβερνήσεις των τελευταίων τεσσάρων ετών, για τη ζημιά που έχει προκληθεί από συγκεκριμένες αποφάσεις που εξυπηρέτησαν ειδικές και μεμονωμένες ανάγκες, χωρίς να συνεκτιμούν το κοινό συμφέρον, με αποτέλεσμα αυτές οι αποφάσεις να οδηγήσουν στην ανεξέλεγκτη καύση βιομάζας και στις απάνθρωπες συνέπειες που ζήσαμε με την απουσία σχεδιασμού και στρατηγικής, από την αύξησης της τιμής του πετρελαίου. Οι επιλογές που υπήρξαν αφενός δεν διακρίθηκαν για την σοβαρότητα αντιμετώπισης του προβλήματος, το οποίο συνεχώς διογκώνεται και, αφετέρου επιβεβαίωσαν την απουσία σεβασμού στο δικαίωμα της θέρμανσης του πολίτη και στην υποχρέωση των διοικούντων να μεριμνούν για τη προστασίας της δημόσιας υγείας.

Τοποθέτηση έκαναν επίσης ο Μιχάλης Πετράκης μέλος του ΔΣ του ECOCITY και ο Νίκος Μιχαλόπουλος Διευθυντής του Ινστιτούτο Ερευνών Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Ανάπτυξης του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών.

Στο κλείσιμο της εκδήλωσης το ECOCITY αναφέρθηκε στην προσέγγιση του κυβερνητικού στόχος για το ζητούμενο όφελος στην οικονομία, που δεν αντισταθμίζει τις βλάβες που προκαλούνται στην ανθρώπινη υγεία από τα αυξημένα επίπεδα οξειδίων αζώτου και αιωρούμενων σωματιδίων. Τόνισε την απουσία βραχυπρόθεσμου σχεδιασμού για την αντιμετώπιση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και την ανάγκη εμπλουτισμού του δικτύου σταθμών μετρήσεων της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και κάλεσε τα συναρμόδια Υπουργεία να δρομολογήσουν όλα τα αναγκαία μέτρα για τη μείωση εκπομπής μικροσωματιδίων είτε από την καύση βιομάζας, είτε από την κυκλοφορία πετρελαιοκίνητων οχημάτων, είτε από χρήση νοθευμένου καύσιμου. Ταυτόχρονα κάλεσε τους πολίτες να ενεργοποιηθούν και να συστρατευθούν για τη δημιουργία μεθόδων και τρόπων ελέγχου και πίεσης, προς τη κατεύθυνση επίλυσης των προβλημάτων που υποβαθμίζουν την ποιότητα της ζωής μας στα αστικά κέντρα.

Την εκδήλωση στήριξαν τα Βιβλιοπωλεία ΙΑΝΟΣ και η εταιρία INTERAMERICAN.

Πληροφορίες :

Σοφία Κατσίκη 210 6196757

Κιν. 6945466823

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

Αθήνα, 10 Απριλίου 2014

 

Τι είναι «Πράσινο Λιμάνι»; Ποιες είναι οι επιπτώσεις του λιμανιού στον Πειραιά;

Είναι τα δύο βασικά ερωτήματα που έμειναν αναπάντητα στην σημαντική εσπερίδα που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 27 Νοεμβρίου, στην Αίθουσα Συνεδρίων του Πανεπιστημίου Πειραιά από το ΕCOCITY με τη συνεργασία της Μονάδας Βιώσιμης Κινητικότητας, Εργαστήριο Γεωγραφίας και Ανάλυσης χώρου της Σχολής Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών του ΕΜΠ, του Τμήματος Ναυτιλιακών Σπουδών της Σχολής Ναυτιλίας και Βιομηχανίας του Πανεπιστημίου Πειραιώς και της Ένωσης Πτυχιούχων Περιβαλλοντολόγων Ελλάδας. 

 

Ο Θάνος Βλαστός Καθηγητής του ΕΜΠ και Πρόεδρος της Επιστημονικής Επιτροπής του ECOCITY, στην υποδοχή της εκδήλωσης, αναφέρθηκε στο δεσμό του Πειραιά με το Λιμάνι επισημαίνοντας ότι η πόλη δεν είναι κέλυφος, αλλά διαμορφώνει τη ζωή μας. Ο Πειραιάς, που πνίγεται από την πίεση μίας μητροπολιτικής Αθήνας, ταυτίζεται με το λιμάνι, το οποίο με τη σειρά του καθορίζει τις συνθήκες ανάπτυξης της πόλης.

 

Ο Δήμαρχος του Πειραιά Βασίλης Μιχαλολιάκος στην ομιλία του αναφέρθηκε στις αλλαγές που θα αναβαθμίσουν τον Πειραιά, καλωσορίζοντας το ΜΕΤΡΟ και το ΤΡΑΜ. Τόνισε τη μελέτη για τον υπόγειο δρόμο προς το λιμάνι με δύο μεγάλα γκαράζ, αναφέροντας τα οφέλη του δεσμού της πόλης με τη θάλασσα. Ο Πειραιάς αγαπήθηκε από τους κατοίκους του και η ανάπτυξή του πρέπει να έχει τον απόλυτο σεβασμό για το περιβάλλον, ανέφερε χαρακτηριστικά.

 

Ο Κώστας Μουτζούρης, Καθηγητής, π. Πρύτανης ΕΜΠ και π. Γενικός Γραμματέας Λιμένων έκανε μία αναλυτική παρουσίαση των στοιχείων για τα λιμάνια της χώρας και το ρόλο τους. Στη πόλη του Πειραιά το λιμάνι καταλαμβάνει όλο το θαλάσσιο μέτωπο και μεγάλοι φράχτες διαχωρίζουν τη χερσαία ζώνη από την πόλη. Μίλησε για το πρόβλημα των λιμανιών, όπου οι κάτοικοι δεν έρχονται σε επαφή με το υγρό στοιχείο και τόνισε ότι στην Πάτρα είναι ιδιαίτερα οξύ. Όπως είπε, από το Υπουργείο Ναυτιλίας έχει ζητηθεί στα 57 μεγαλύτερα λιμάνια να γίνουν τα master plan με ορίζοντα τα επόμενα 30 χρόνια. Κλείνοντας, τόνισε ότι Λιμένας που δεν έχει αγαθές σχέσεις με την τοπική κοινωνία δεν μπορεί να προοδεύσει και να προκόψει.

 

Ο Γιώργος Ανωμερίτης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΠ ενημέρωσε πως το λιμάνι υποδέχεται και εξυπηρετεί 40.000 πλοία, πολύ μεγάλο αριθμό τροχοφόρων και περισσότερους από 2.500.000 τουρίστες κρουαζιέρας. Ανέλυσε τους τομείς του ΟΛΠ, που ασχολούνται με συγκεκριμένες δράσεις για το περιβάλλον και τόνισε την ολοκλήρωση του συστήματος συλλογής νερών του λιμανιού, που καταλήγουν στην Ψυττάλεια και όχι στη θάλασσα. Κλείνοντας γνωστοποίησε ότι ο ΟΛΠ δαπανά 2.000.000 ευρώ σε μελέτες για την περιβαλλοντική διαχείριση, τονίζοντας ότι τα λιμάνια ανήκουν στους διαχειριστές και στους χρήστες του, αφού το ποιοτικό λιμάνι πρέπει να σέβεται τους περιβαλλοντικούς κανόνες.

 

Ο Κώστας Χλωμούδης, Καθηγητής του Πανεπιστημίου Πειραιά τόνισε την ανάγκη ύπαρξης αειφορικών λιμανιών και την ανάπτυξη κουλτούρας στο μάνατζμεντ, αφού ως κόμβος χερσαίων και θαλάσσιων δραστηριοτήτων συνεισφέρουν στις τοπικές οικονομίες. Αναφέρθηκε ιδιαίτερα στην ανάγκη αξιοποίησης εγκαταστάσεων στο λιμάνι του Πειραιά, που δεν χρησιμοποιούνται, και στον προσανατολισμό της πόλης προς την τουριστική βιομηχανία, κάτι που δεν έχει επιλέξει με σαφήνεια ο Πειραιάς. Ζήτησε να γίνει στροφή της πόλης στο υδάτινο στοιχείο της και να αναπτυχθούν συμμαχίες μεταξύ του Δήμου, του Λιμανιού, των εμπόρων και των ενεργών πολιτών.

 

Ο Νίκος Μπελαβίλας, Επίκουρος Καθηγητής του ΕΜΠ τόνισε ότι η έννοια πράσινο λιμάνι δεν ταιριάζει στον Πειραιά, ο οποίος απαιτεί ισορροπημένη οικιστική ανάπτυξη. Ο Πειραιάς επηρεάζεται έντονα από αέρια και θαλάσσια ρύπανση, κυκλοφοριακή συμφόρηση και αποκλεισμό του αστικού ιστού από τη θάλασσα, ενώ πιέζεται από το γιγαντισμό και τον κορεσμό της πόλης. Μίλησε για την ανάγκη ανάπτυξης πρασίνου και την περιορισμένη ύπαρξη πρασίνου που υπάρχει στον ΟΛΠ με 1,5% της έκτασης. Τόνισε ότι το 42% της ακτογραμμής του Πειραιά είναι αποκλεισμένο από τον ΟΛΠ και άλλες χρήσεις και αναφέρθηκε στην έλλειψη ενοποίησης των χώρων, καταθέτοντας έναν Χάρτη με πρόταση για χώρους πρασίνου που δημιουργούν περίπατο στον Πειραιά. Έκλεισε τονίζοντας ότι η ανάπλαση πρασίνου, που μπορεί να οδηγήσει σε 5 τ.μ. ανά κάτοικο, κοστίζει μόνο 16 εκ. ευρώ.

 

Ο Νίκος Μηλιώνης, συγκοινωνιολόγος και Μέλος της Επιστημονικής Επιτροπής του Τομέα Δυτικής Ελλάδος του ECOCITY, επεσήμανε πως στην Ελλάδα, σε πολλά λιμάνια, οι οργανισμοί των λιμένων κοιτάνε πάντα προς τα μέσα και όχι στην πόλη. Μίλησε για το πρόβλημα των πολεοδομικών σχεδίων που δεν περιλαμβάνουν τα λιμάνια και τόνισε ότι η αμηχανία συνεργασίας μεταξύ των πόλεων και των λιμανιών προκαλεί συγκρούσεις.

 

Στο κλείσιμο της Εσπερίδας ο Θάνος Ζαφειρόπουλος, σύμβουλος του ΔΣ του ECOCITY, επεσήμανε ότι η συζήτηση προσανατολίστηκε κυρίως στην οικονομική διάσταση της σχέσης του λιμανιού και της πόλης, στις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που σχεδιάζονται και στην αξιοποίηση χώρων για την ανάπτυξη πρασίνου.

Αντίθετα, δεν παρουσιάστηκαν στοιχεία για τη ρύπανση του αέρα και τις πηγές εκπομπής ρύπων από οχήματα ή πλοία που χρησιμοποιούν το λιμάνι του Πειραιά, αφού η ατμοσφαιρική ρύπανση είναι ένας σημαντικός παράγοντας καρκινογενέσεων και πλήθους άλλων ασθενειών, κάτι που δεν έχει αξιολογηθεί για την περίπτωση του Πειραιά.

Η προσέγγιση του Πράσινου Λιμανιού εξετάστηκε κυρίως στις ενέργειες που μπορεί να γίνονται για τις πιστοποιήσεις και όχι στην ανάγκη στρατηγικού σχεδιασμού, που να καλύπτει τον αέρα, τα νερά, τα κτίρια, το πράσινο, την ενέργεια και τις μετακινήσεις.

 

Το ECOCITY με την εσπερίδα τόνισε την ανάγκη αλλαγών προσανατολισμού που θα βοηθήσει όχι μόνο την αναβάθμιση ποιότητας ζωής του Πειραιά αλλά και την τοπική οικονομία με την ευρύτερη έννοια. Είναι ζητούμενο τα λιμάνια ως μέσο ανάπτυξης των πόλεων να αποτελέσουν και μέσο περιβαλλοντικής αναβάθμισης αφού δεν είναι δυνατόν να αναπτύσσεται ένα πράσινο λιμάνι στην αγκαλιά μιας γκρίζας πόλης.

Ο κύκλος διαλόγου «Πράσινα Λιμάνια» που ξεκίνησε το ECOCITY θα συνεχιστεί στη διάρκεια του 2014 στη Θεσσαλονίκη καθώς και στην Πάτρα.    

 

Για να δείτε την παρουσίαση του κύριου Θ. Βλαστού πατήστε εδώ

Για να δείτε την παρουσίαση του κύριου Ν. Μηλιώνη πατήστε εδώ

Για να δείτε την παρουσίαση του κύριου Ν. Μπελαβίλα πατήστε εδώ

 

 

Αθήνα, 28 Νοεμβρίου 2013

Περισσότερες πληροφορίες

Ιωάννα Φακιδάρη: 210 6196757

e-mail : Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

www.ecocity.gr

 

Σελίδα 1 από 4

ΑΞΟΝΕΣ

  • ΑΕΡΑΣ
  • ΝΕΡΟ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ
  • ΟΙΚΙΣΜΟΣ