A-
 A 
A+
Open login

Δελτία Τύπου

Ο Δήμος Ρόδου, η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, η Δ.Ε.Ρ.Μ. Α.Ε, το Επιμελητήριο Δωδεκανήσου και η Επιτροπή Οργάνωσης των Βραβείων ΟΙΚΟΠΟΛΙΣ 2016, ανακοίνωσαν την Τελετή Απονομής των βραβείων στην Ρόδο


Στην Aίθουσα Eθιμοτυπίας του Δημαρχιακού Mεγάρου της Ρόδου, ανακοινώθηκε στους εκπροσώπους των Μέσων Ενημέρωσης η μεταφορά της Τελετής Απονομής των Βραβείων ΟΙΚΟΠΟΛΙΣ 2016, από την Αθήνα στην πανέμορφη Ρόδο.

Η εκδήλωση θα φιλοξενηθεί το βράδυ της παραμονής της Παγκόσμιας Ημέρας που είναι αφιερωμένη στο Περιβάλλον, στον υπέροχο χώρο των Ιαματικών Πηγών της Καλλιθέας, στις εγκαταστάσεις που σχεδίασε ο ιταλός Πιέτρο Λομπάρντι, ως ένα από τα αρχιτεκτονικά κοσμήματα του νησιού.

Η εκδήλωση ξεκίνησε από την Κατερίνα Λάσπα που έχει την ευθύνη παρουσίασης της εκδήλωσης απονομής των Βραβείων, παρουσιάζοντας την υπεύθυνη της Τελετής Έρη Μπιζάνη, την Υπεύθυνη των αξιολογήσεων Χριστιάνα Πειρασμάκη και τον σκηνοθέτη Νίκο Κροντηρά.

Ο Δήμαρχος Ρόδου κ. Φώτης Χατζηδιάκος καλωσόρισε τον Πρόεδρο του ECOCITY και την Επιτροπή Οργάνωσης, τονίζοντας τον ενθουσιασμό του για την αποδοχής της πρότασής για την εκδήλωση απονομής στην Ρόδο.

Ο Αντιπεριφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου κ. Γιάννης Φλεβάρης εξέφρασε την ικανοποίησή του για την υλοποίηση της Τελετής στην Ρόδο, αναφέρθηκε στη μοναδικότητα του οικοσυστήματος του νησιού και γνωστοποίησε την Εσπερίδα που θα συνδιοργανώσει η Περιφέρεια με το ECOCITY την ίδια ημέρα το απόγευμα, στον ίδιο χώρο, με θέμα «Περιβαλλοντική Ζημιά και Ευθύνη».

Ο εκπρόσωπος του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου κ. Αντώνογλου ανέφερε το ενδιαφέρον του επιχειρηματικού κοινού του νησιωτικού συμπλέγματος για την προστασία του Περιβάλλοντος και την ευκαιρία συνεργασίας με το ECOCITY.

Ο Πρόεδρος του ECOCITY Θάνος Ζαφειρόπουλος, παρουσίασε τον προσανατολισμό του Οργανισμού στην προστασία του Περιβάλλοντος  και στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής στις πόλεις. Τόνισε τη συμμετοχή σε πέντε ευρωπαϊκά δίκτυα ΜΚΟ και την ευκαιρία ανάπτυξης ενός σημαντικού περιβαλλοντικού πυρήνα στην Ρόδο.

Στην εκδήλωση συμμετείχε και ο Πρόεδρος της ΔΟΠΑΡ κ. Σέργιος Αϊβαζής, αφού η τελετή θα εμπλουτιστεί με τοπικά καλλιτεχνικά σχήματα.

Επίσης, συμμετείχαν οι τρεις βραβευμένοι με Βραβείο Οικόπολις Ροδίτες εθελοντές της δημοσιογραφικής στήλης «Οικολογικά Ροδιακά», Δημήτρης Γρηγοριάδης, Νίκος Κασέρης και Παναγιώτης Αυγερινός, που είχαν την ιδέα της μετακίνησης της Τελετής Απονομής των Βραβείων ΟΙΚΟΠΟΛΙΣ στην Ρόδο και κατέθεσαν την πρόταση στο ECOCITY. Μετά την θετική απόφαση της Επιτροπής Οργάνωσης οι τρεις Ροδίτες εθελοντές εντάχθηκαν στην Ομάδα Οργάνωσης που θα υποστηρίξει τοπικά την Επιτροπή.

Ο θεσμός των ΟΙΚΟΠΟΛΙΣ, που δημιουργήθηκε το 2005 και εδραιώθηκε από τον εθελοντικό οργανισμό ECOCITY, έχει σκοπό την επιβράβευση του ευ πράττειν, την προαγωγή της ευγενούς άμιλλας και την ηθική υποστήριξη της προσπάθειας για το άριστον με προσανατολισμό το περιβάλλον. Κεντρική ιδέα των βραβείων ΟΙΚΟΠΟΛΙΣ είναι ότι η κάθε ενέργεια με στόχο την προστασία και ανάπτυξη του περιβάλλοντος που ξεπερνά το καθήκον είναι αξιέπαινη ανεξαρτήτως δαπάνης ή έκτασης.

Όπως κάθε χρόνο, η διοργάνωση των βραβείων ΟΙΚΟΠΟΛΙΣ πραγματοποιείται με την εθελοντική προσφορά όλων των συντελεστών σε όλα τα στάδια της προετοιμασίας. Περισσότερες πληροφορίες για τον θεσμό και τις διοργανώσεις προηγουμένων ετών οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να αντλήσουν από τον διαδικτυακό τόπο www.oikopolisawards.gr

Η ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΕΦΚ ΣΤΟ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ ΚΙΝΗΣΗΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΥΝΔΥΑΣΤΕΙ

KAI ΜΕ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟ ΛΑΘΡΕΜΠΟΡΙΟ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ ΠΟΥ ΘΑ ΦΕΡOYN ΠΑΝΩ ΑΠΟ 2,0 ΔΙΣ ΣΤΟ ΚΡΑΤΟΣ

Tο ECOCITY βλέπει θετικά την εξέταση της φορολογίας των καυσίμων κίνησης αρκεί να υπάρχει ο προσανατολισμός στην αρχή «Ο Ρυπαίνων Πληρώνει»

Με προβληματισμό παρακολουθεί η Επιτροπή για την Πετρελαιοκίνηση του ECOCITY τη βροχή δημοσιευμάτων για τους κινδύνους και τα προβλήματα που θα προκαλέσει η ενδεχόμενη αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο πετρέλαιο.

Ακόμη μια φορά γίνεται προσπάθεια αποπροσανατολισμού με σκοπό να υπερισχύσει το εμπορικό συμφέρον, χωρίς να εξεταστούν οι επιπτώσεις στο περιβάλλον και στην δημόσια υγεία από την παράλογη στήριξη και παροχή κινήτρων στην πετρελαιοκίνηση.

Ακόμα και αν το θέμα εξεταστεί στην οικονομική βάση και μόνο, τότε και πάλι υπάρχει και κρύβεται επιμελώς η κραυγαλέα φορολογική πριμοδότηση του Κράτους στα πετρελαιοκίνητα οχήματα και τις εμπορικές απαιτήσεις, αντίθετα με ότι συμβαίνει σήμερα σε όλη την Ευρώπη που έχει βάλει στο στόχαστρο την πετρελαιοκίνηση ως ρυπογόνα.

Η προσπάθεια μέσα από την δημοσιότητα να επηρεαστεί το πόρισμα που θα καταθέσει μέχρι το τέλος Απριλίου η Διϋπουργική Ομάδας Εργασίας που συστήθηκε από τον Υπουργό Οικονομικών, είναι φανερή και εκφράζει αγωνία για τα «κεκτημένα», που προήλθαν από την  εμπορική εξυπηρέτηση του παρελθόντος, χωρίς καμία εξέταση του μεγάλου προβλήματος της εκπομπής ρύπων από τα πετρελαιοκίνητα και του οικονομικού κόστους που έχουν οι επιπτώσεις της ρύπανσης στην υγεία των πολιτών.

Η Ομάδα Εργασίας, αναφέρει το ECOCITY, θα πρέπει να μείνει ανεπηρέαστη από τις όποιες «πλάγιες φωνές» και να εξετάσει με πλήρη αντικειμενικότητα το θέμα της φορολογίας του αυτοκινήτου με γνώμονα, εκτός από το οικονομικό σκέλος, τον σεβασμό στην αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει».

Άλλωστε το έργο της είναι αφού εξετάσει το θέμα και λάβει τις ανάλογες εισηγήσεις από τους σχετικούς Φορείς και τις κοινωνικές ομάδες, να καταθέσει στους εμπλεκόμενους Υπουργούς το πόρισμά της. Η όποια δημοσιότητα για πίεση αποφάσεων σε κατεύθυνση που να εξυπηρετεί πωλήσεις πετρελαιοκίνητων και εμπορικό κέρδος δεν ωφελεί και, αντίθετα, προβληματίζει.

H Επιτροπή για την Πετρελαιοκίνηση του ECOCITY θα ζητήσει να ενημερώσει επίσημα την συσταθείσα Διϋπουργική Ομάδα Εργασίας και να παρουσιάσει τα τεκμηριωμένα συμπεράσματά της, αποτέλεσμα του Διαλόγου για την Πετρελαιοκίνηση που κάνει τα τελευταία χρόνια. Αυτά τα συμπεράσματα και τις προτάσεις της, έχει προωθήσει προς τις προηγούμενες και την υπάρχουσα κυβέρνηση.

Ειδικά για αυτή την συνάντηση, εκτός από τα στοιχεία για την περιβαλλοντική διάσταση και τις επιπτώσεις στην υγεία που προκαλεί η πετρελαιοκίνηση, το ECOCITY θα παρουσιάσει πληροφορίες από τη συνεργασία του με το Ευρωπαϊκό δίκτυο Transport & Environment, του οποίου είναι μέλος, για την οικονομική αποτύπωση του θέματος. Αυτές αφορούν αφενός στην κατάσταση της φορολογίας στις άλλες Ευρωπαϊκές χώρες και αφετέρου στην σύγκριση των εκπομπών και του κόστους χρήσης των διαφόρων τύπων οχημάτων (πετρελαιοκίνητων, βενζινοκίνητων, υβριδικών και φυσικού αερίου), με τις αντίστοιχες επιπτώσεις στην οικονομία κάθε κράτους, λαμβάνοντας υπόψη και το κόστος από τις επιδράσεις στη δημόσια υγεία.

Στην παρούσα συγκυρία και με δεδομένη την πίεση που ασκούν οι θεσμοί, είναι σωστό να γίνει η εκτίμηση με βάση την ανάγκη εύρεσης πόρων, αλλά με γνώμονα το συμφέρον του πολίτη σε κάθε πόλη μας και όχι την εμπορική απαίτηση ή την επιθυμία μέρους των καταναλωτών.

Το πρόβλημα του Dieselgate είναι ακόμη νωπό και αποτυπώνει ξεκάθαρα την επιθυμία που υπάρχει σε μερικούς κατασκευαστές να κερδίσουν, χωρίς να υπολογίζουν την υγεία του ανθρώπου και το σεβασμό στο οικοσύστημα που ζούμε.

Σε πολλές Ευρωπαϊκές χώρες το έχουν αντιληφθεί και προχωρούν σε μέτρα.

Στην Ελλάδα ;

 

 

Με την υπ’ αριθ. 217/2016 απόφασή της, η Ολομέλεια του ΣτΕ ακύρωσε τις πράξεις του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας περί ανάκλησης των τεχνικών μελετών για τα υποέργα «Μεταλλευτικές Εγκαταστάσεις Σκουριών» και «Μεταλλευτικές Εγκαταστάσεις Ολυμπιάδας», λόγω μη εκπλήρωσης του όρου αυτών περί εκτέλεσης επιτόπιων ημιβιομηχανικών δοκιμών της μεθόδου ακαριαίας τήξης (Flash Smelting) «επί τόπου του έργου».

Με τη σημερινή απόφασή της, η Ολομέλεια του ΣτΕ δεν εξέτασε εκ νέου επί της ουσίας το ζήτημα της προσήκουσας ή μη εκπλήρωσης του όρου περί επιτόπιας ημιβιομηχανικής δοκιμής, αλλά θεώρησε ότι δεσμεύεται από τις σχετικές κρίσεις της υπ’ αριθ. 3191/2015 απόφασης του Ε’ Τμήματος με την οποία είχε ακυρωθεί η από 28..4.2015 απόφαση του τότε υπουργού και είχε αναπεμφθεί η υπόθεση στη Διοίκηση για νέα κρίση.

Το υπουργείο, σεβόμενο πάντοτε τις αποφάσεις της Δικαιοσύνης, θα μελετήσει το σκεπτικό και της νέας απόφασης και θα κινηθεί αυστηρά με γνώμονα την προστασία του περιβάλλοντος, της υγείας και της ασφάλειας των κατοίκων και των εργαζομένων στο έργο και τη διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος.

Ήταν άλλωστε αυτοί οι γνώμονες που υπαγόρευσαν όλες τις μέχρι σήμερα ενέργειές του σε σχέση με τη συγκεκριμένη υπόθεση.

Σελίδα 1 από 5

ΑΞΟΝΕΣ

  • ΑΕΡΑΣ
  • ΝΕΡΟ
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ
  • ΟΙΚΙΣΜΟΣ